СТОРІНКА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА



Тиждень Безпеки дорожнього руху
10-А клас ( листопад 2015 - 2016 н.р.)


Виховна година
«Будь обережним на дорозі!»
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, пасажирів, водіїв; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам’яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Клас попередньо поділений на групи: 1-а група – «Пішоходи»; 2-а група – «Велосипедисти»; 3-я група – «Мотоциклісти»; 4-а група – «Пасажири»; 5-а група – «Водії».
Кожна група готувала стисле повідомлення про правила поведінки на дорозі, повідомляє про це іншим, дає відповіді на запитання, які ста вить їй інша група.
Вступне слово вчителя. Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту.
Отже, транспорт – наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.
Виступ групи «Пішоходів»
1) Перехід дороги. Види переходів
Пішоходи повинні переходити проїжджу часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні.
Наземні – це ділянка проїжджої частини.
Надземні – це перехід над проїжджою частиною.
Підземні – перехід під проїжджою частиною.
Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки.
Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, – праворуч.
2) Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов
Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови.
Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:
переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
не можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;
у темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі (блискучі предмети, предмети білого кольору).
При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
3) Запитання для «Пішоходів»
Хто такий пішохід?
Назвіть кращих «друзів» пішоходів.
Де мешкає «зебра»?
Як може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?
Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
Що таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
Чи можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
Хто повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
Як дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
З якого боку треба обходити автобус?
Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
Чому перехрестя є небезпечним місцем?
Як треба поводитись на залізничному переїзді?
Виступ групи «Велосипедистів»
1) Правила для велосипедистів
Під час їзди на велосипеді не варто дуже сильно триматися за кермо, дивитись треба не на колесо, а метрів на 5-6 уперед.
Рухатись по дорозі на велосипеді дозволяється особам, які досягли 14-річного віку. Велосипеди мають бути обладнані звуковим сигналом і світловідбивачами. Для руху затемна – включити ліхтар (фару). Водії велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасникам руху.
2) Велосипедистам забороняється:
керувати велосипедом з несправним гальмом;
рухатись по дорогах для автомобілів, якщо поруч є велосипедна доріжка;
рухатись по тротуарах і пішохідних дорогах (крім дітей до 7-и років під наглядом дорослих);
під час руху триматися за інший транспортний засіб;
їздити, не тримаючись за кермо, знімати ноги з педалей;
буксирувати велосипеди;
перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7-и років на додатковому сидінні).
3) Запитання для «велосипедистів»
На якому велосипеді небезпечно їздити?
Чи можна їздити дорогою без світлових засобів?
Чому не можна їздити на велосипеді тротуарами?
Чи можна їздити на велосипеді в дощ?
Що робити, якщо на дорозі є речі, які заважають руху?
На якій від стані один від одного можуть їхати двоє велосипедистів?
З якого віку можна їздити на велосипеді дорогами?
Чому не можна їздити без звукового сигналу?
Яким світлом має бути оснащений велосипед?
Чи можна обганяти на велосипеді інші транспортні засоби?
Виступ групи «Мотоциклістів»
1) Загальні правила
До управління мотоциклом допускаються особи, досягли 16-річного віку й мають посвідчення на право управління мотоциклом. Особі, яка навчається управлінню мотоциклом, повинно виповнитись не менше 14-и років.
Перевозити пасажирів на мотоциклі дозволяється тільки в колясці й на задньому сидінні мотоцикла. Не дозволяється перевозити дітей, які не досягли 12-ти років.
2) Правила для «мотоциклістів»
Перед виїздом перевірити гальма, звукову та світлову сигналізацію.
Дотримуватись правил дорожнього руху. Не влаштовувати гонки на швидкість, бути уважними.
Водії мотоциклів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним.
При русі затемна необхідно включати фари, стежити, щоб світловідбиваючі деталі були чистими.
Знижувати швидкість на дорозі, укритій піском, льодом чи снігом, на спуску, якщо незрозуміла поведінка іншого водія.
Не буксувати інших та не їздити самим на буксирі.
Назавжди забути слово «проскочити»!
3) Запитання для «мотоциклістів»
Яким повинен бути одяг мотоцикліста?
З якою швидкістю він має рухатись?
Чи можна обганяти автомобіль?
Кого можна перевозити на мотоциклі?
Які вантажі можна перевозити на мотоциклі?
Як треба поводитися при виїзді на дорогу?
Як повинні рухатися 2-3 мотоциклісти на дорозі?
Виступ групи «Пасажирів»
1) Правила безпеки на зупинках громадського транспорту
Очікувати транспорт треба у призначеному місці. Якщо ж його не має, слід очікувати на тротуарі чи на узбіччі. Не можна стояти спиною до транспорту, що наближається. Небезпечно стояти в першому ряді: коли до зупинки підходить транспорт, юрба може виштовхнути під колеса. Не можна намагатись увійти у транспорт, що вже відходить.
Після виходу з транспорту не слід поспішати відразу переходити на другий бік вулиці, краще зачекати, доки транспорт від’їде.
2) Посадка й висадка з ТЗ
Посадку й висадку пасажирам дозволяється здійснювати після зупинки транспортного засобу. У задні двері автобуса пасажири заходять, а у передні виходять. Якщо є треті, середні двері, у них можна входити та виходити.
Якщо у транспорт заходить інвалід, жінка з маленькою дитиною, літні пасажири, слід пропусти ти їх уперед, допомогти увійти. Якщо вони виходять, допомогти вийти.
Входити у транспортний засіб можна тільки в тому випадку, якщо він остаточно зупинився, і тільки з того боку тротуару чи узбіччя проїжджої частини. Протягом темного часу доби слід уникати порожніх зупинок. Очікувати транспорт краще в багатолюдних місцях, на добре освітленій зупинці.
3) Безпека салону
У салоні передбачено все необхідне. Є аварійні та запасні виходи, вогнегасники, аптечка. Стоячи у транспорті, необхідно надійно триматися за поручні чи спеціальні ручки. Це допоможе не впасти під час гальмування. Стояти в салоні краще обличчям у бік руху.
У громадському транспорті можуть бути злодії. Щоб не стати їх жертвою, треба тримати на очах свій портфель чи сумку, треба бути уважним, особливо при виході.
4) Поведінка в екстремальних ситуаціях
При автобусній аварії для виходу слід використовувати двері, аварійні виходи, вентиляційні люки. Якщо не відчиняються двері, відкривати запасні виходи. З ущільнювача вікон треба витягнути гумовий шнур, після цього просто надавити на скло.
Якщо аварійні виходи не відкриваються, треба, обернувши руку будь-якою тканиною, вибити найближче скло. Це можна зробити обома ногами.
5) Запитання для «пасажирів»
Який транспорт називається громадським?
Як поводитись у громадському транспорті?
Як треба поводитись на залізничній станції?
Що може статись, якщо виглядати з вікон транспорту? Чи можна висовувати руку, голову, якісь речі?
Виступ групи «Водіїв»
1) Особливості посадки й висадки з автомобіля
Посадку й висадку варто робити не на проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.
2) Потенційна небезпека пасажирських місць
Усередині салону автомобіля для пасажира існують такі фактори, що травмують:
наявність зайвих пасажирів;
багаж на задньому сидінні;
імовірність пересування пасажира в середині салону;
наявність виступів у середині автомобіля;
незакріплені предмети.
3). Захисні системи, їх призначення
Найнебезпечнішим є переднє сидіння поруч із водієм, тому перевезення дітей до 12-ти років на цьому сидінні суворо заборонено.
До захисних систем салону автомобіля належать:
підголівники;
ремені безпеки (обов’язково ремені при русі автомобіля мають бути пристебнуті);
надувні подушки безпеки;
безпечні колисочки для дітей до одного року;
безпечне крісло для дітей дошкільного віку.
4) Запитання для «водіїв»
Які є види дорожньо-транспортних пригод?
Як діяти в разі зіткнення?
Як поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
Коли водій не має права сидіти за кермом?
Як повинен вести себе з пасажирами?
Підсумок виховної години
Слово вчителя. Жити у великому місті і не знати правил дорожнього руху неможливо. Щоб зберегти життя, уникнути неприємних ситуацій на дорозі, слід знати ці правила й завжди їх дотримуватись, а іноді навіть нагадувати про них вашим рідним.
   













Година спілкування
в 9 А класі
на тему
«Збережемо природу – наш рідний дім»
( 15.04.2015 р.)


Мета: Узагальнити та розширити знання учнів про стан природи нашої планети; розкрити деякі екологічні проблеми. Сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи, формування екологічної культури.

Учень 1
Велика й прекрасна планета Земля.
Є тут океани, річки і моря,
Глибокі озера, квітучі рівнини
І гори високі, й стрімкі їх вершини.
Учень 2
Земля оазис наш, нема секрету.
 Цвіте на ній творимий нами день.
Вона чекає зодчих і поетів,
Як пташок навесні гіллястий клен.
Учень 3
Ріки і гори, моря і поля –
Це наша рідна планета Земля.
Будь їй ти другом, люби, бережи,
Приклад у цьому усім покажи.
 Учень 4
Тільки лиш для цього
Треба бути чемним,
Матінку – планету
Не псувать даремно.
Тільки лиш для цього
Будь планеті другом,
Щоб світило завжди
Сонечко над лугом.
Учень 5
Квіти хай квітнуть, співають пташки,
Хай всіх привітно стрічають стежки.
Кожна стежинка в майбутнє веде –
Радість і щастя планеті несе.

Вчитель
Це було давно. Якою ж була прекрасною земля у той час!
Перша людина з`явилася на світ. Спочатку вона почувала себе частиною природи, але розум, її виявився спрямований не тільки на створення, але й на руйнування. Людина почала поневолювати землю, рослин, тварин. Вона розкопує надра землі на шматки та дістає нутрощі, наповнює прозору кров отрутою, перетинає вени греблями, отруює шкідливими газами, ранить атомними вибухами. На що перетворилася колись прекрасна Земля? Невжеж земля створила і виплекала власного губителя. У вас є ще небагато часу, щоб врятувати землю і самих себе. Я вірю в ваші сили, в ваш розум і добрі серця.
       Люди! Зупиніться! Подумайте! Не спустошуйте Землю!
      З планетою трапилася біда, її здоров`ю загрожує небезпека. Наша  
       Планета ЗАХВОРІЛА !!! 
Сьогодні ви будете виконувати ролі учених-спеціалістів
ботаніків, зоологів, географів, які зможуть врятувати  планету.
 ( Кожна група має у складі декламатора, інформатора з підготовленою інформацією за даною темою та виступаючого з доповіддю).

1 група –ботаніки:
Ботаніки повідомлять, що загрожує «легеням нашої планети» - рослинам.
Інформатор
Люди знищують  ліси – одне з див природи. У лісах є 2/3 всіх видів рослин, тварин, грибів, які є на Землі. Густа, пишна рослинність лісів виділяє в повітря особливо багато кисню. Тому їх називають «легенями» нашої планети. Люди знищують їх заради деревини, заради того, щоб звільнити місце для доріг, будівель. Кожен день у лісі під пилою падає… 5 млн. дерев! Також багато лісів знищується пожежами. Тому треба бути дуже обережними в лісі, коли відпочиваєте.
Потрібно берегти, любити, садити ліси.
Декламатор
Ліс любити треба
Не лише за тінь, росу.
Не тому, що він для тебе
Дарував свою красу.
Ліс – багатство, слава краю.
Він могутній він живий.
Він од посух заступає
Лан широкий степовий…
Ліс – то сила для людини,
Ліс – окраса всіх країн.
Ліс – безсмертний!
Інформатор
На території України нині зростає понад 10 тис. видів рослин і 15 тис. видів грибів. Але діяльність людини створила серйозну загрозу для існування багатьох видів рослин, тварин і грибів. Тому виникла потреба їхньої охорони та збереження.


2 група – зоологи:
Зоологи повідомлять про стан « братів наших менших» - тварин.
Декламатор
Все на землі, все треба берегти,
І птаха, й звіра, і оту тваринку,
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо, врешті, ти – лише її частинка.
Інформатор    За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли сорок шість видів ссавців і дев`яносто чотири види птахів. Люди знищили таку корисну тварину, як морська корова, або сирена. Її безформне тіло сягало 9 метрів, важило до 40 тонн, а молоко було смачним і цілющим. Ще один приклад – мандрівний голуб, який помер у зоопарку на початку нашого століття. Величезні зграї цих птахів знищували заради смачного м`яса. А скільки ж раніш було пугачів! Де ярок, де лісок чи балка, де степові чагарники, там уже і чутно його характерне: «Пу-гу, пу-гу». А зараз їх все меншає і меншає. Під загрозою знищення зараз біля 1000 видів тварин. Багато їх занасено в «Міжнародну Червону книгу» - це документ совісті людини.
Декламатор
Тріпоче серце пійманої птиці,
В руках моїх не чує доброти.
Я дам тобі водиці і пшениці,
Моя пташино, тільки не тремти!
Хіба потоки загубили воду?
Хіба в полях уже зерна нема?
Пусти мене, мій хлопче на свободу,
І все, що треба, я знайду сама.
Пусти мене! Мені, дитино мила,
Дорожча воля, ніж зерно твоє.   
3 група – географи:
Географи повідомлять, що загрожує «крові», тобто грунту, воді та повітрю.
Декламатор
Бережімо ріки,
Бережімо води.
Як матусю рідну,
Бережім природу!
Інформатор
Природа Землі схожа на організм, тільки дуже великий. Дихальна система постачає в організм кисень, так і ліси збагачують киснем повітря землі. Кров живить всі клітини організму, так ріки і моря несуть воду і поживні речовини до всього живого. Земля хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря.  Кажуть, що земля – годувальниця, ось чому необхідно берегти грунт: 1 см грунту створюється за 250-300 років, а 20 см – за 5-6 тис років! А ось ще одна проблема: куди дівати сміття? При спалюванні його, нерідко утворюються шкідливі речовини, забруднюючи повітря. А коли закопують – знищують грунт і підземні води. Сьогодні частину сміття переробляють. Вчені знаходять нові способи переробки сміття.
Декламатор
Я хочу, щоб яскравим цвітом
Планета чарувала нас.
Щоб так було не тільки літом,
А й взимку, у негоди час.
Я хочу. Щоб красу уміли
Сприйняти серцем люди всі.
Щоб цінували й розуміли,
І поклонялися красі.
Запис на дошці :
 «Ознаки грізної біди»:
1.    Вирубка лісів.
2.    Загибель тварин.
3.    Забруднення води.
4.    Забруднення повітря.
5.    Накопичення сміття.
6.    Отруєння грунту.
Вчитель
-Хто ж винен у причинах хвороби планети? (Людина)
-Мабуть, люди забули, що ми назавжди  відповідальні за тих, кого приручили, за тих тварин, рослин, які живуть поруч з нами, за ту річку, яка біжить у нашому місті, за ту планету, на якій ми щасливо живемо. У кожного з нас тільки одна планета. Ми не можемо собі обрати іншу, так як і Земля не може собі обрати інше людство. Нашу блакитну планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить  по просторах Всесвіту. А людство – екіпаж цього корабля. Красиве і мудре порівняння. Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного корабля немає аварійного виходу!
- Наша планета величезна у порівнянні з планетою  кожного з нас: це наше місто, наша вулиця, наш дім. Навчиться піклуватися про них. Приводити їх до порядку.
-Які заходи охорони природи вам відомі у нашій країні? (відповіді вчитель записує на дошці)
(Заповідники, національні парки, заказники, Червона книга)
 Заповідники -природоохоронні установи загальнодержавного значення, які створюють з метою збереження у природному стані типових для даної місцевості або унікальних угруповань . У них заборонені будь-які види господарської діяльності, полювання, збирання грибів і плодів, туризм. На території України заповідники створені в усіх природних зонах: мішаних лісів (Поліський, Рівненський), лісостеповій (Канівський, Розточчя, «Медобори»), степовій (Чорноморський, Асканія-Нова, Луганський, Український степовий, Дніпровсько-Орільський, «Дунайські плавні», «Єланецький степ»), у Гірському Криму (Кримський, Ялтинський гірсько-лісовий) та на його південному узбережжі (Карадазький, Мис Мартьян), у Карпатах (Карпатський, «Горгани»), Особливу категорію становлять біосферні заповідники Чорноморський, «Дунайські плавні»), які мають міжнародне значення. У них здійснюють міжнародні наукові та природоохоронні програми.
Національні природні парки - природоохоронні установи, покликані зберігати всі види організмів, які там мешкають. Але, на відміну від заповідників, на їхній території може здійснюватися з дотриманням заповідного режиму організований туризм, різні форми відпочинку в природних умовах. В Україні існують такі національні природні парки, як Карпатський, Шацький, Азово-Сиваський, Вижницький, «Синевір», «Подільські Татри», «Святі гори».
Заказники - природні території, створені з метою збереження й відтворення природних комплексів або окремих видів організмів.

«Червона книга» - документ-звинувачення, пред`явлений людству природою.З 1971 року відомості про види, що зникають, друкуються на червоних аркушах. Це підкреслює їх критичне становище. Дані про тварин, чисельність яких неухильно падає, друкуються на жовтих аркушах, відомості про них становлять особливу «Янтарну книгу»; про рідкісні види відомості друкуються на білому папері.
До Червоної книги України занесено 923 види рідкісних і зникаючих тварин і рослин.
-Ми бачимо, що в нашій країні приймають міри щодо охорони природи. Чи достатньо цього, щоб врятувати природу всієї планети?
ЛІКУВАТИ ПЛАНЕТУ ТРЕБА УСІМ РАЗОМ!
Так, наша планета захворіла і сталося це з вини людства. І тепер «хвороба» загрожує самій людині. В Канаді, Америці, в нашій країні є люди, які створюють організації захисту тварин: мавп, птахів, собак, кішок, диких тварин, особливо крокодилів, слонів, носорогів, леопардів та інших.
SOS! – міжнародний радіосигнал. Все частіше звучить він в природі.
Зупиніться! Задумайтесь! – шепочуть людям ліси.
-Не робіть землю пустелею!
-Пощадіть! – вторить земля. – Ви вирубуєте дерева, залишаєте мене без вологи, я не зможу нічого родити.
Учень 6
  Збережіть мені сонце
  І неба блакить,
  Не руйнуйте  природу,
  Вона не простить.
  Зробіть же щось, люди,
  Я прошу  вас, зробіть.
  Бо я молода,
  Мені хочеться жить!
Учень 7
Наша Земля така, як казка,
Он в небі сонечко пливе.
Тож бережи її будь ласка,
Все в неї гарне і живе.
Он квітка полум`ям палає,
І ясне сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає.
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
Учень 8
Людина має владу над усім:
Їй підкорилися і ріки, і пустелі,
Густі ліси і височезні скелі,
І вже ніщо не встане із колін.

Склоняє голову Природа тихо вниз,
Почувши кроки, ніби завмирає.
І від Людини знов удар чекає,
Який не дасть Природі підвестись.

Вона не знає кожного із нас:
Лиш тих, хто їй нашкодив, пам’ятає,
Лиш тих, від кого кожен день страждає,
І хто її принижував не раз.

Учень 9
Захисників Природи теж немало,
Проте вона не знає співчуття;
Вважає, що немає вороття,
А всі надії згасли і розтали.

І це не дивно, все ще, як було:
Брудні річки брудними залишились,
Повітря також зовсім отруїлось,
А ми, як завжди, мовчки стоїмо.

Зникаючі рослини і тварини…
Зростатиме перелік з кожним днем,
Допоки ми всі разом не збагнем,
Що винувата в цьому лиш Людина.



Вчитель
Отже, якщо ми хочемо вилікувати природу, треба знати правду про її хвороби. Якою б страшною ця правда не була. Людина повинна бути лікарем Землі, й вірним сином, який збагачує свій дім.
У природи немає кордонів і тільки всі разом люди можуть врятувати планету і себе. Держави укладають конвенції – угоди. Однією з таких угод є Конвенція щодо обмеження торгівлі рідкісними та вимираючими видами рослин і тварин. Цей документ захищає від винищення багатьох тварин Африки, Азії, Південної Америки: мавп, черепах, крокодилів, носорогів, слонів, яких винищують заради шкір, рогів, бивнів.
Також існують угода щодо збереження білих ведмедів, Конвенція про забруднення повітря на велику відстань, Конвенція про захист Чорного моря від забруднення, Конвенція щодо охорони дикої флори та фауни, Міжнародна конвенція щодо охорони птахів.
У світі створені та створюються різні міжнародні організації, які служать справі охорони природи. Одна з них – Міжнародна спілка охорони природи (МСОП).Саме ця організація видає «Міжнародну Червону книгу». Створений всесвітній фонд дикої природи. На його емблемі – бамбуковий ведмедик (панда).












Виховна година: АФГАНІСТАН БОЛИТЬ В МОЇЙ ДУШІ
Мета: розширити знання учнів про історичні події афганської війни; виховувати повагу і шану до воїнів-інтернаціоналістів, до трагічної сторінки нашої історії; розповісти про односельчан, що служили в Афганістані, віддати данину пам’яті полеглим воїнам-афганцям.
Обладнання: на стіні плакат з написом „Афганістан”, політична карта світу;запалена свічка; звучить фонограма пісні на афганську тематику.

Читець: Минають дні, ідуть роки.
Життя листки перегортає.
А біль Афгану – навіки,
В душі чомусь не замовкає.
Вчитель: Шановні гості, учні, вчителі! 15 лютого відзначають скорботний День пам’яті воїнів-афганців. Сьогодні ми з вами зібралися тут, щоб вшанувати пам’ять тих, хто поліг на афганській землі, дізнаємось про героїв цієї страшної війни. Молоді люди йшли туди не за орденами і медалями. Вони вірили, що виконують інтернаціональний обов’язок.
Вчитель: Афганська війна назавжди залишиться болем у серці нашого народу. „ Немає більшої любові, ніж та, коли положиш душу свою за друзів своїх”, – говориться в Євангелії.
25 грудня 1979 року радянські війська були введені в Афганістан для виконання інтернаціонального обов’язку. Для тисяч радянських солдат, їхніх батьків, матерів, братів, сестер розпочалася жорстока, кривава війна в Афганістані. Потрапивши на палаючу афганську землю, мужні воїни-інтернаціоналісти всім серцем прийняли її біль, як свій, і до останнього подиху захищали інтереси її багатостраждального народу. В ім’я волелюбного афганського народу, в ім’я миру, братерства на землі вони, не вагаючись, готові були віддати найдорожче – життя.

Читець: Ти – вічний біль, Афганістан, ти – наш неспокій.
І не злічить глибоких ран в борні жорстокій
І не злічить сліз матерів, дружин, дітей –
Не всі вернулися сини із тих ночей…
Вчитель: Афганська війна тривала 10 років. І через неї пройшли майже 700 тисяч чоловік. І серед них – більше 160 тисяч – українці. Звання Героя Радянського Союзу було присвоєно 72 військовослужбовцям, з них – 12 українцям. 15 тисяч солдат загинуло у цій війні, 35 тисяч було поранено, багато потрапило у полон або пропали безвісти.
Що ж то за країна, що завдала нам стільки болю, горя, смутку? (розповідь супроводжується демонстрацією карти) Афганістан – це держава, що знаходиться в Південно-Східній Азії, де проживає 17 мільйонів чоловік, з них 8 млн. – афганці, а решта – таджики, туркмени, узбеки, хазарейці. До середини 70-х років це була одна з найвідсталіших країн світу.
Афганістан – це 70 % гірської місцевості з бідною рослинністю, гірський хребет Гіндукуш з висотою гір до 7-8 тисяч метрів. 86 тисяч населення проживають в аулах у злиднях. Страшенна бідність, відсутність елементарної медичної допомоги, масова неписьменність серед населення, особливо серед жінок та дітей, висока смертність.
У квітні 1978 року афганський народ піднявся на боротьбу за краще життя, скинув монарха, проголосив Афганістан республікою. Нова влада взяла курс на соціалізм. Було видано ряд нових законів, запроваджено початкову освіту, надано права жінкам, знято з них паранджу.
У грудні 1978 року між колишнім СРСР і Афганістаном був підписаний договір, за яким Радянський Союз зобов’язувався переозброїти афганську армію. Виходячи з цього, керівництво СРСР на чолі з Л.І.Брежнєвим продемонструвало готовність надати прокомуністичному режиму НДПА Барбака Кармаля реальну воєнну підтримку. 27 грудня 1979 року були введені десантні частини в Баграм, Кабул та інші великі міста, а згодом вони втяглися у бойові дії по всій території. Присутність чужоземних військ викликала стихійний опір народу. Пік бойових дій припав на 1984-1985 роки.
Нашим солдатам говорили, що вони виконують інтернаціональний обов’язок, тобто захищають братній народ. І вони, сліпо обдурені, „наводили лад” у тій країні „вогнем і мечем”.
Брудна, підступна війна… За що, за які ідеали , за чию Батьківщину, в ім’я якої мети загинули десятки тисяч юнаків? Сивіли від горя батьки і матері, ховаючи своїх дітей, вдовами ставали жінки в мирний час. У скількох сімей у траурному обрамленні зберігаються фотографії синів! Лише одну нагороду заробили вони за проявлену мужність і героїзм – право бути похованим на рідній землі.
Читець: Ховали інтернаціоналіста,
Блищала глухо цинкова труна,
Нестерпно пахло тополиним листом
І плач дівочий танув, як струна.
Руда земля розверзлась чорнорото.
Чекає хижо мовчки на своє,
А мати на колінах у болоті обмацує труну:
„Чи ж там він є?!”
стоять, відводять очі вбік солдати
і шепотить сержанти ледве чуть:
„Не велено… Не можна відкривати…
Не велено…”
Уже струмки течуть,
Уже весна така глибока, рання.
Учора вже летіли журавлі.
Таке врочисте вийшло поховання…
Школярики стоять, учителі.
А голосок дівочий квилить, квилить,
Соромиться кричати на весь світ.
Кого клясти, кого назвати винним?
І що той світ? Хіба він дасть отвіт?
На хрест сусідній похилився тато,
Похнюпилися братики малі –
В селі ховали воїна, солдата,
У мирному вкраїнському селі.
Вчитель: Летіли в Україну „чорні тюльпани” з цинковими гробами. І несли чорні птахи смерті похоронки в Україну. Не минули вони нашого краю.
Гинули солдати. Кожна смерть страшна. А як страшно, як не хочеться помирати у 18-19 років, коли ще тільки починаєш жити.
Читець: Вже не дійти до рідних берегів.
Ридали друзі, впавши на коліна,
Він помирав серед чужих пісків,
І разом з ним вмирала Україна.
А вдалині сірів чужий кишлак,
І БТР димів опісля бою.
Погасло сонце у його очах,
Аж гори похитнулися від болю.
В оселю рідну – цинкова труна
Страшенна кара, за яку провину?
І божеволіла матуся молода,
А разом з нею – Україна.

Вчитель: Пам’ять про мертвих вшановують хвилиною мовчання. Ніхто не рахував, скільки років довелось би нам мовчати, коли б так пом’янули кожного вбитого. Помовчимо хоча б хвилину. За всіх. Встаньмо, постіймо хвилину, нехай не заболять у нас ноги, а тільки защемлять серця за тих, кого нема серед нас, хто лежить у землі, хто світить нам із небес, а, може, із підбитим крилом ніяк не перелетить через Афганські гори до свого дому. (хвилина мовчання) Їм випало жити – так кажуть про тих, хто повернувся до рідного дому, а тепер порядкує рідну землю, віддаючи їй свої сили і вміння. Вони пройшли пекло війни Афганістану, вони не поповнили списки загиблих, вони і є тією пам’яттю, що пише історію. (діти вітають воїнів-афганців, що запрошені на урок,їм надається слово) Вчитель:Ми не повинні забувати жертв Афганістану, як і всіх інших жертв, які поніс наш народ тільки через те, що не сам керував долею своїх громадян, а ними розпоряджався хтось інший. Це потрібно для того, щоб нові Афганістани не виникли більше на нашій землі. Давайте будемо завжди пам’ятати ветеранів, виявлятимемо розуміння до тих, хто пройшов через війну, і для кого вона триває й досі: у спогадах, у снах, у думках. Вони цього заслуговують.







Виховний захід на тему:     ( 05.02.2015 р.)
« Бути здоровим – це просто»
Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до вживання алкогольних напоїв, тютюнокуріння та наркотиків, розвивати уявлення про їх шкідливість; бажання і вміння вести здоровий спосіб життя, критично ставитися до своїх нега­тивних вчинків; формувати вміння володіти собою; спонукати учнів до роздумів: вибір залежить від тебе самого.
Обладнання: плакати, афоризми та вислови: «Люди не помирають. Вони вбивають себе самі» (Сенека); «Здоров’я – дорожче за золото» (В.Шекспір); «Людина керує звичкою, а не навпаки»; «Від паління тупієш, воно добре тільки для ледачих» ( Гете); «Наркоманія – це багаторічна насолода смертю» (Ф.Моріак); «Пияцтво-це добровільне божевілля»(Аристотель). "Від наркоманії до СНІДу — один крок"…

Класний керівник :
Дорогі друзі! Кожен із вас переконливо може сказати, що життя - це безцінний дар, воно дароване нам один раз. Але для того, щоб ми вчились, працювали,  досягли мрій свого життя, нам, насамперед, необхідно бути здоровими. Один мудрець сказав « За гроші можна купити ліжко, але не сон, знання, але не розум, їжу, але не апетит, прикраси, але не красу, приємність, але не щастя, ліки, але не здоровя». Пам'ятайте : кожен з нас може помилятися. Головне - вірити у свої сили, вибір залишається за вами. Сьогодні особливо гостро стоїть проблема виховання здорової молоді. Ми добре знаємо, що здоров'я - найбільша людська цінність, яку, на жаль, багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, підпушеного нам природою. Без здоров'я немає щастя. Іноді учні навмисно все роблять для того, щоб загубити своє здоров'я. Вони набувають поганих звичок, які негативно впливають на них і яких Потім не можуть позбутися, але спочатку вони про це не думають і хизуються перед друзями.. Та тільки чим? Не дуже приємно і навіть шкоди дивишся на таких дітей, знаючи, що через деякий час вони почнуть хворіти і втрачатимуть своє здоров'я. У них уже виробляється звичка. Звичка! Що це таке? (Відповіді учнів.)
Так, звичка — це те, до чого звикаєшся і без чого потім, на жаль, буває важко обійтися. Звички бувають корисні, а бувають і шкідливі. Назвіть, будь ласка, відомі вам хороші звички.
А тепер назвіть погані звички. (Відповіді учнів.)
 Що таке здоровий спосіб життя? Що означає бути здоровим? (Це такий спосіб життя, який зберігає і покращує здоров’я)
Які ж причини сприяють збереженню і зміцненню здоров’я?
За даними досліджень Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я, наше здоров’я залежить від таких основних чинників:
- спадковість – на 20 %;
- рівня медицини – на 10 %;
- екології – на 20 %;
- способу життя – на 50 %.

Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Отже, на половину здоров’я залежить від нас. Здоровий спосіб життя забезпечується:

-         гігієною, режимом, загартуванням;
-         правильним харчуванням (більше вітамінів, менше смаженого, гострого);
-         облаштованим побутом (нормальні умови життя);
-         руховою активністю (фізкультурою, спортом, прогулянками на свіжому повітрі);
-         належними умовами праці (з вчасним відпочинком);
-         відмовою від шкідливих звичок (вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління, переїдання, надмірне захоплення телебаченням, комп’ютерними іграми).

Ми маємо право на життя і здоров’я, але ми маємо і обов’язок – берегти своє життя і здоров’я.

(алкоголь)
Класний керівник: А зараз, поговоримо  про одну дуже шкідливу звичку – пияцтво. З давніх-давен алкоголь називають викрадачем розуму. Про п’янкі властивості спиртних виробів люди знали ще близько 10 тисяч років тому.
Відомий мандрівник Міклухо Маклай спостерігав за папуасами Нової Гвінеї, які не вміли ще добувати вогонь, але вже володіли прийомами виготовлення хмільних напоїв.
Історія не зберегла для нащадків ім’я першої людини, яка відкрила світу алкоголь. Але ті, хто відкрили спирт, напевне, були настільки вражені його надзвичайними властивостями, що дали йому постійну назву алкоголь («ніжний», «благородний»). Деякі алхіміки охрестили його «водяною водою» і «водою життя», оскільки людина у стані алкогольного сп’яніння ставала веселою, рухливою.
Але скоро прийшло розчарування – «вода життя» дуже жорстоко жартувала з людиною: свідомість її одурманювалась, а насолода була не справжньою, а уявною. І тоді вчені та лікарі перейменували алкоголь у «аква-мостіс», тобто «вода смерті».
Чим же приваблює підлітків алкоголь?
Дехто вважає, що небезпечні тільки міцні напої і тому зловживають пивом. Але пиво – це теж своєрідна отрута. Встановлено, що два кухлики пива – це 100 грамів горілки. Пиво діє повільно і підступно. У людей, які зловживають пивом, порушується обмін речовин, розвивається хвороба «бичаче серце», руйнується печінка
Ведучий: - А тепер тайм-аут. Давайте відповімо на запитання.
1. Чому лікарі говорять: «П’ють батьки страдають діти?»
Ø    У зловживаючи алкоголем батьків діти можуть народитися з фізичними або розумовими відхиленнями.

2. Чи правильне твердження про те, що вживання алкоголю у підлітковому віці викликає особливо небезпечні наслідки для головного мозку.
Ø    Дійсно, це так. Мозкова тканина у підлітків бідніша фосфором та знаходиться у процесі формування. Отже одноразовий прийом алкоголю веде до серйозних наслідків і підліток слабшає розумово.

       

           3. До яких захворювань серця веде зловживання спиртними напоями?
Ø    Підвищується рівень холестерину в крові, що веде до частішого серцебиття та збою роботи серця.

4. Відомо, що алкоголь знешкоджується в печінці людини, то яку шкоду він їй наносить?
Ø    В печінці виникають запалювальні процеси, які згодом перетікають в цироз.

5. А тепер дайте відповідь на таке важливе питання. Якщо алкоголь та нікотин шкідливі для організму, то чому ж їх виготовляють та продають?
Ø    Є люди, які мають з цього вигоду. Тютюнові фабрики та заводи по виготовленню мають великі прибутки. Тобто збагачення за рахунок здоров’я інших людей.

(тютюнопаління)
Учень. Чи знаєте ви, що тютюн родом з Америки? Історія прилучення європейців до куріння почалася так. 12 жовтня 1492 р. матрос Родріго Тріана з корабля «Пінта», славнозвісної флотилії Христофора Колумба, вигукнув: «Попереду земля». Серед подарунків, що їх піднесли остров’яни Колумбові, було сушене  листя «летум». Це листя, згорнуте у трубку, вони курили. У пошуках золота  Колумб поплив далі на південь і 28 жовтня 1492 року зійшов на берег Куби.  Мешканці зустріли прибулих травою для куріння, яку вони називали сигаро.
Після другого плавання Колумба (1493-1496 р.р.) насіння тютюну завезли до Іспанії. Згодом воно потрапило до сусідніх європейських країн, і в період Великих географічних відкриттів морськими і караванними шляхами його доставляли практично в усі куточки земної кулі.

Класний керівник: Так, а ще до негативних наслідків куріння відносяться: неприємний запах з рота, поява кашлю і хрипоти, жовтого нальоту на зубах, послаблення роботи легенів, задишка, серцебиття, передчасні зморшки, блідість, погіршення пам'яті... .   У курців школярів відбувається кисневе голодування, яке знижує розвиток, пам’ять, увагу. Такий учень ніколи не стане спортсменом.
Про наслідки куріння можна говорити і детальніше. Вас цікавить, наприклад, чому відбувається погіршення пам'яті? Відповідаю: речовини, що містяться в тютюні, діють ще і на нервову систему. Під його дією вона спочатку збуджується, а потім відбувається реакція гальмування і у людини притупляється свідомість. Крім того, в курців поступово розвиваються легеневі захворювання, які можуть перерости в хронічний бронхіт, астму і, нарешті, туберкульоз і рак легенів. В жінок, що палять, у декілька разів частіше народжуються хворі діти. Курцю важче висиджувати на уроках — потяг до сигарети заважає їм зосередитися...
Втім, деякі з нас, напевно, могли б сказати декілька слів в захист тютюну. Наприклад, серед дівчат існує думка, що хлопці з тими з них, хто палить, починають поводитися більш розкуто, сміливо, легше з ними знайомляться... лише не подумайте, що завдяки сигареті можна знайти якусь особливу чарівливість. Все пояснюється набагато простіше. Сигарета робить дівчину в очах хлопців доступнішої. Більшість же з них не бажають мати супутницю життя, яка палить, і не дивляться на таких серйозно. А насправді : люди, котрі курять, перш за все не впевнені у собі, не вміють протистояти тиску оточуючих. Підлітки починають курити саме для того, щоб відчути себе дорослими, самостійними людьми, справжніми «суперменами». Основною складовою тютюну є нікотин. Нікотин.....це надзвичайно сильна отрута, що діє переважно на нервову систему, травлення, а також на дихальну і серцево-судинну системи. Навіть одна сигарета шкідлива для всього живого. Отже, смерть від нікотину може настати, якщо підліток одночасно; викурить півпачки сигарет, а для дорослої людини смертельна доза — пачка сигарет. Проте відомі випадки смерті навіть від викурювання 2—3 сигарет.
Тайм – аут :
1. Як діє на організм людини угарний чад, який знаходиться у тютюновому димі?
Ø    Серед паліїв частіше зустрічається захворювання органів дихання. Угарний чад сполучається з гемоглобіном і настає кисневий голод.

2. Які наслідки має довготривале куріння на травневу систему?
Ø    Серед тих хто палить частіше зустрічається виразка шлунку та дванадцятипалої кишки.

3. Чому медичні працівники категорично забороняють палити жінкам, які очікують на малюка?
Ø    Куріння веде до народження слабкої, з маленькою вагою дитини, підвищує ризик захворюваності дітей у перші роки життя.

4. Чи справедливе твердження: «Палінням ви губите не тільки  себе, але й своїх близьких?»
Ø    Так справедливе. Ті хто знаходиться в диму палія, ризикує захворіти серцево-судинними захворюваннями, раком легенів, астмою, бронхітом.

5. Чи приносить нікотин будь яку користь?
Ø    Використовується як інсектицид – речовина яка вбиває шкідлих комах.

Чи знаєш ти про вплив тютюнового диму?
Вікторина-тест:
Ø 1. Що найбільше забруднює повітря:
а)  викиди хімкомбінату;
б)  викиди металургійного комбінату;
в)  тютюновий дим.
Ø 2. Як називається слабкий наркотик тютюну:
а)  чадний газ;
б)  нікотин;
в)  бензопірин.
Ø 3. Порівняно з вихлопною трубою автомобіля тютюновий дим удихати в...
а)  чотири рази шкідливіше;
б)  менше шкідливо в 10 разів;
в) те ж саме.
Ø 4. У скільки разів забруднене тютюновим ди­мом повітря перевищує допустимі норми:
а)  у 5 разів;
б)  у 300 разів;
в)  у 384 тисячі разів.
Ø 5. Скільки отруйних речовин міститься в тютюні:
а)  близько 36;
б)  близько 100;
в)  близько 200.
Ø 6. Прізвище французького дипломата, що зав­зято пропагував тютюн, не знаючи про його шко­ду, було:
а)  Мальборо;
б)  Нікотин;
в)  Кемел.
Ø 7. На планеті щорічно від хвороб, спричине­них курінням, помирає...
а)  150 тис. осіб;
б)  1,5 млн. осіб.
Ø 8. Збитки виробництва у США від хвороб лю­дей, що курять, щорічно становлять:
а)  17 мли. доларів;
б)  100 млрд. доларів.
Ø 9. Лише 1—4 сигарети за день збільшують ри­зик захворювання серця в жінок у...
а)  2 рази;
б)  5 разів;
в)  12 разів.
Ø 10. У вагітних жінок-курців шанс народити хвору дитину становить:
а)  10%;
б)  50%;
в)  100%.

(Наркотики)
Класний керівник:
Ситуація із вживанням наркотиків серед молоді в Україні дуже складна. За останніми даними вона просто катастрофічна. Результати досліджень доводять, що існує стійка тенденція до значного і постійного росту вживання наркотиків з одночасним стійким зниженням віку молоді, які почали їх вживати. Сьогодні, враховуючи насамперед вік наркоманів (13 – 25) під загрозою опинилося майже все нове покоління країни. За останні 10 років число смертей від уживання наркотиків збільшилося в 12 разів, а серед дітей – у 42 рази. Переважна більшість наркоманів не доживає до 30 років. Середня тривалість життя після початку вживання наркотиків 4 – 4,5 років. Виліковуються (тобто витримують без наркотиків більше року) всього 5 – 6% наркоманів.

Тайм – аут:
1. У чому виражається фізична залежність від наркотику?
Ø    Наркотик стає необхідною речовиною для підтримання життєдіяльності організму, без нього у організму виникає абстиненція – або так звана «ломка».

2. У чому виражається психічна залежність від наркотику?
Ø    Маніакальна, яка не піддається контролю, тяга до вживання наркотиків.

3. Який вплив сприяє вживання наркотиків на потомство?
Ø    У батьків-наркоманів діти народжуються розумово та фізично неповноцінними.

4. Які захворювання може викликати наркоманія?
Ø    Рак легенів, атрофія мозку, епілепсія, психози, деградація особистості.

5. Чи справедливе твердження, що наркоману зможе допомогти тільки наркоман?
Ø    Це не так, бо тільки спільними зусиллями сім'ї, друзів, лікарів, вчителів, може з’явитися надія на зцілення.



Вікторина "Здоровий спосіб життя"

Перед вами 15 запитань, які стосуються здорового способу життя. Вам необхідно із запропонованих варіантів відповідей вибрати 1 вірний варіант та підкреслити його.
1. Одне з правил протипожежної безпеки болгарською звучить так: «Не пушете в леглото!» Перекладіть його рідною мовою.
1. Не паліть у приміщенні
2. Не паліть у ліжку
3. Палити заборонено
4. Місце для паління
2. На думку А. П. Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чорнить?
1. Репутацію
2. Душу
3. Здоров’я
4. Совість 
3. Ви можете заразитися ВІЛ через укус комара?
1. Так
2. Ні
4. Коли відзначається Всесвітній день здоров'я?
1. 7 лютого
2. 17 березня
3. 7 квітня
5.Що означає в перекладі з латині слово vita, від якого пішов вітамін?
 1. Мрія
 2. Вода
 3. Життя
6. Людина може «пройти» аналіз на ВІЛ, який дасть негативний результат, але все ж бути інфікованою ВІЛ?
 1. Так
 2. Ні 
7. У яку пору року краще всього починати загартовуватися?
 1. Взимку
 2. Влітку
 3. Восени
8. З повсякденних продуктів харчування, які найнебезпечніші для здоров'я?
9. Чи є вакцина щоб захистити людей від ВІЛ – інфекції?
 1. Так
 2. Ні 
10. А. П. Чехов говорив: «Цілувати жінку, яка палить, усе одно, що цілувати...» Продовжте його висловлення. 
 1. Цілувати цигарку
 2. Цілувати попільничку
 3. Цілквати смітник
11. Чи правда, що жіночий організм звикає до алкоголю швидше ніж чоловічий?
 1. Так
 2. Ні
12. Чи правда, що влітку можна запастися вітамінами на весь рік?
 1. Так
 2. Ні
13. Що, згідно з відомим гаслом, є запорукою здоров'я?
 1. Чистота
 2. Спорт
 3. Збалансоване харчування
14. Як називається наука про здоров'я?
 1. Біологія
 2. Валеологія
 3. ОБЖД
15. Яка середня тривалість життя в Україні?
 1. 75 років
 2. 82 роки
 3. 64 роки
16. Для нормального функціонування людині необхідно в день 2,5 кілограма цієї речовини. Що це?
 1. Овочі
 2. Вода
 3. Повітря 
Ключ до вікторини викладений в матеріалах для скачування

Вікторина ключ
№ запитання
Правильна відповідь
1
3
2
1
3
2
4
3
5
3
6
1
7
2
8
Чіпси, сухарики, напівфабрикати, тощо
9
2
10
2
11
1
12
2
13
1
14
2
15
3
16
2


Здоровий спосіб життя – це просто!!!

11 правил здоров’я:

1. Займайтеся фізичною культурою, хоча б  30 хвилин на добу
2. Раціональне харчування. Вживайте більше їжу,  яка складається з клітковини ,
та менше – їжу, яка складається з цукру та пшеничної муки. Не забувайте про овочі та фрукти.
Готуйте  їжу на рослинній олії, зменшіть вживання тваринного жиру.
3. Уникайте  надмірної ваги, не вечеряйте після 6 години вечора.
Вживайте їжу не менше 3 разів на день
4. У  продовж дня пийте більше рідини -  це  позитивно впливає  на стан шкіри,
дозволяє продовжити її молодість.
5. Готуйте їжу недовго та при низькій температурі - це дозволить зберегти у ній
якісні вітаміни.
6. Дотримуйтеся режиму дня. Лягайте та вставайте  в один і той же час. Це найпростіша
порада, для того щоб мати гарний, здоровий, відпочивший вигляд.
7. Будьте психологічно урівноваженні. Не нервуйтеся, тому що нервові клітини не
відновляються. Хоча є ймовірність їх відновлення, але дуже повільно. Так що знаходьте
завжди тільки позитивні моменти.
8. Загартовуйте свій організм. Найкраще допомагає контрастний душ – тепла та
прохолодна вода. Це не тільки корисно, але й допомагає проснутися.
9. І звичайно не курити, не зловживайте алкоголем та іншими  шкідливими звичками. Адже це основні фактори погіршення здоров’я.
10. Частіше гуляйте у парках, на свіжому повітрі, подалі від автомобілів та інших  забруднювачів  повітря.
11. Творіть добро. Адже на добро відповідають добром. Воно обов’язково до Вас повернеться  у  вигляді гарного настрою та самопочуття, якщо ви дотримуєтесь хоч половини правил, це додасть Вам здоров’я!!!

Будьте здорові!!!















ЕКОЛОГІЧНИЙ   БУМЕРАНГ
1-й ведучий. Добрий день, дорогі друзі!
2-й ведучий. Сьогодні ми запросили взяти вас участь у грі, назва якої «Екологічний бумеранг».
1-й ведучий. Проблема екології на даний момент є найважливішою в світі.
2-й ведучий. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Ці питання постають перед кожною людиною. Адже ніякі  блага цивілізації не замінять чистого повітря, прозорої води та нешкідливого харчування.
1-й ведучий. Ми назвали нашу програму «бумеранг». Це означає нерозумні дії людей нашої планети Земля, що у найближчий час можуть обернутися великим нещастям, бідами для усього людства, адже «бумеранг» - це повернення.
2-й ведучий. Ти і ти, він і вона – саме ви і від вас залежить, чи будемо ми дихати чистим повітрям. Чи залишите ви своїм нащадкам гарну зелену планету.
1-й ведучий. Отже, «Екологічний бумеранг» і ми запрошуємо учасників зайняти свої місця і представитися.
(Представлення команд)
2-й ведучий. Дозвольте нам представити нашу екологічну комісію.
(Представлення журі).
1-й ведучий. Перейдемо до нашої програми. Перший конкурс «Розминка».
2-ведучий. Кожна команда повинна дати правильні відповіді на питання. За правильну відповідь команда отримує 1 бал, за неправильну – знімається 1 бал.
Запитання для першої команди.
1.  Хто із птахів не вміє літати?
а) кури;          б) страуси;         в) колібрі
2. Найшвидша тварина суші?
а) вовк;           б) заєць;           в) ведмідь
3. Яка найбільша ягода?
а) гарбуз;        б)суниця;         в) чорниця
4. Як називають нашу планету?
а) блакитна;          б) червона;         в) зелена
5. Яка найближча планета до Сонця?
а) Юпітер;         б) Марс;        в) Меркурій
6. Як називається речовина, що виходить з вулкану?
а) смола;        б) лава;        в) вода

Запитання для другої команди
1. Яка найбільша риба?
а) кит;         б) акула;         в) дельфін
2. Хто з птахів літає найвище?
а) лелека;         б) сокіл;          в) ворона
3. Які рослини вирощують хлібороби?
а) буряки;         б) картоплю;         в) овес
4. Остання планета – це….
а) Плутон;         б) Венера;         в)  Юпітер.
5. Якої корисної копалини найбільше в Україні?
а) залізної руди;          б) нафти;         в) кам’яного вугілля
6. Як називається явище, що виникає на дорозі взимку, коли після дощу або відлиги настає сильне похолодання?
а) ожеледь;         б) ожеледиця;         б) туман
1-й ведучий. Наступний конкурс носить назву «Чорнобиль-екологічна катастрофа».
2-й ведучий. Кожна команда отримує питання з цієї теми. За правильну відповідь команда отримує 1 бал, за неправильну – мінус 1 бал.
Яка служба приїхала, коли сталася трагедія на ЧАЕС?
(пожежники, медики, військові)
Місце знаходження міста Чорнобиль? (130 км від Києва)
На якому реакторі відбулася трагедія?
(на четвертому)
Які держави постраждали від ЧАЕС?
(Білорусія, Польща, Росія)
В якому році сталася трагедія?
(1986 р.)
1-й ведучий. Надаємо слово журі для підведення підсумків двох конкурсів.
2-й ведучий. А зараз ми пропонуємо всім вам, особливо учасникам команд, заплющити очі і уявити собі: море, корабель з вітрилами, шалений шторм, холодна вода. Ви прокидаєтеся на безлюдному острові.
1-й ведучий. «Школа виживання» - так називається наш наступний конкурс.
2-й ведучий. Ми ставитимемо вам запитання, а ви знаходьте правильні відповіді.
1-й ведучий. Якщо відповідь буде вірною, то наші шановні експерти присудять команді 1 бал. За неправильну відповідь журі відміну сує від набраних вами очок 1 бал. За доповнення додається 1 бал.
Питання.
Ви заблукали у лісі. По чому можна знайти сторони горизонту?
(Місяць, Сонце, зорі, мох, дерева, мурашник…)
З  чого ви б зробили вогнище?
(сухе гілля, сухе листя)
На острові з предметів побуду у вам є лише: цвях; шовкова нитка, лінза, від окулярів. Чи зможете ви себе прогодувати.
Ви побачили гніздо птаха. Ваші дії?
2-й ведучий. Наступний конкурс. Представники обох команд отримують конверт. Протягом 1 хвилини ви повинні впізнати тварину за описом і знайти її на малюнках.
1-й ведучий. За цей конкурс кожна команда може отримати 3 бали: 1 бал – за правильно відгадану тварину, 1 бал – за правильний показ тварини, 1 бал – за цікаву інформацію про тварину.
2-й ведучий. Цікава історія зубрів. В 1927 році у природі не залишилося жодного зубра. Лише в кількох європейських зоопарках мешкало 48 тварин. Поліські вчені підняли тривогу. Зубрів із зоопарків випустили у ліси. Так люди виправили свої помилки. Живуть зубри у Львівській області – в Карпатах. Вони рекордсмени серед довгожителів лісової фауни, бо живуть до 50 років.
1-й ведучий. Найбільшим морським савцем України є дельфін – чорноморська афаліна. Довжина його сягає більше 3 м. Середня маса – 119 кг. Живуть дельфіни невеликими групами і ведуть нічний спосіб життя, а живляться переважно рибою.
2-й ведучий. Слово надається журі.
1-й ведучий. Наступний конкурс дасть вам змогу виявити свою фантазію.
2-й ведучий. Ми пропонуємо протягом трьох хвилин придумати екологічну казку. Вірніше продовжити її.
1-й ведучий.  На карточках написаний початок,  а кульмінацію і щасливий кінець ми пропонуємо дофантазувати вам. Отже, час пішов. А поки ми проведемо гру з глядачами.
(конкурс загадок).
1-й ведучий. А тепер давайте розважимося. Кожний гравець команди повинен написати назву будь-якої тварини чи рослини вашої місцевості. Прикріпіть дані назви на себе.
Зараз ми з вами побудуємо піраміду. Рослини займають місця, присівши біля крісел. Тварини займають місця таким чином: рослиноїдні – сідають, а м’ясоїдні стають ззаду за рослиноїдними тваринами. Кожен рівень повинен утримувати інший. Чи забезпечуються тварини вашої піраміди достатньою кількістю їжі? Що бракує кожній із пірамід? Можна сказати, що в пірамідах порушилася рівновага?
А тепер переробіть свою піраміду так, щоб вона могла забезпечити їжею всіх своїх членів.
Який висновок можна зробити?
2-й ведучий. Так порушення  рівноваги в природі може привести до знищення різних видів рослин і тварин. Саме порушення рівноваги у природі можна пояснити вторгненням людини в природне життя екосистеми. Як вважають спеціалісти, щогодини з планети зникає один із видів живих істот. Тому ви, ідучи по лісу, простуючи луками, теж можете нищити природу або допомагати їй. Якщо ви не зірвете квіточку, не вб’єте пташку – ви вже допомогли природі. Адже кожен десятий вид рослин чи тварин України занесено до Червоної книги.
1-й ведучий. Надаємо слово журі. За попередній конкурс команди отримують 4 бали.
2-й ведучий. А тепер невеличка музична пауза. За цей час журі  підведуть остаточні підсумки.










1 коментар:

  1. Привіт всім, я Лінда Гаррі зі Сполучених Штатів, мені діагностували хворобу Паркінсона більше 6 років, що змусило мене втратити роботу та мої стосунки зі своїм нареченим після того, як він виявив, що у мене Паркінсон, він відійшов від мене, і я намагався все можливе, щоб він залишався, але він нехтував мною, поки мій друг з Великобританії не сказав мені великого цілителя, який відновить моє життя назад своїм потужним цілющим трав’яним ліком. потім він надіслав мені свою електронну адресу, щоб зв'язатися з ним- drimolaherbalmademedicine@gmail.com. і я швидко зв’язався з ним, і він сказав, що мій стан можна вирішити, що він буде лікувати хворобу негайно, лише якщо я можу прийняти довіру до нього і прийняти його умови, і я погодився, бо мені так потрібна допомога всіх значить, тому я зробив усе, що він мені доручив зробити. І дивно через два тижні він надіслав мені текст про те, що я повинен поспішати до лікарні на обстеження, що я справді зробив, я підтверджую від лікаря, що я зараз (PARKINSON NEGATIVE), мої очі наповнені сльозами і радістю, сильно плачу, тому що справді хвороба позбавила мене багатьох речей із мого життя. Це чудо, доктор Імолоа також використовує своє потужне фітотерапію для лікування таких захворювань: вовчак, виразка рота, рак у роті, біль у тілі, лихоманка, гепатит ABC , Сифіліс, діарея, ВІЛ / СНІД, хвороба Хантінгтона, прищі на спині, хронічна ниркова недостатність, хвороба Аддісона, хронічна біль, хвороба Крона, муковісцидоз, фіброміалгія, запальна хвороба кишечника, грибкова хвороба нігтів, хвороба Лайма, хвороба Целія, лімфома, майор Депресія, злоякісна меланома, манія, мелоргеостоз, хвороба Меньєра, мукополісахаридоз, розсіяний склероз, м'язова дистрофія, ревматоїдний артрит, хвороба Альцгеймера, парк ізонна хвороба, рак піхви, епілепсія, тривожні розлади, аутоімунна хвороба, біль у спині, спинний розлад, біполярний розлад, пухлина головного мозку, злоякісне захворювання, бруксизм, булімія, захворювання цервікального диска, серцево-судинні захворювання, новоутворення, хронічні респіраторні захворювання, психічні та поведінкові розлади, Муковісцидоз, гіпертонія, діабет, астма, запальний аутоімунно-опосередкований артрит. хронічні захворювання нирок, запальні захворювання суглобів, імпотенція, фетальний спектр алкоголю, дистимічний розлад, екзема, туберкульоз, синдром хронічної втоми, запори, запальні захворювання кишечника, рак кісток, рак легенів. зв’яжіться з ним на електронну адресу- drimolaherbalmademedicine@gmail.com. а також на whatssap- +2347081986098

    ВідповістиВидалити